Patnis medijos

Privātās skolas "Patnis" dibinātāja Zane Ozola par klātienes mācību atsākšanu (11.06.2021.)

Izglītības un zinātnes ministre Anita Muižniece publiski paudusi, ka viena no viņas un ministrijas prioritātēm būs klātienes mācību atsākšana līdz ar jauno mācību gadu. Tas ir sasniedzams mērķis, ja vasaras laikā izpildīsim virkni mājasdarbu, norāda privātās vidusskolas "Patnis" dibinātāja, Neatkarīgās izglītības biedrības valdes priekšsēdētāja Zane Ozola. Viņa skaidro, ka vasaras laikā ne tikai jāsekmē vakcinācija, bet jāpielāgo skolu telpas, mācību grafiks un jārisina gaisa kvalitātes jautājums.

Privātās vidusskolas "Patnis" direktore Agnese Pūtele par mācību uzsākšanu 1. klasē (9.06.2021.)

Lielai daļai skolēnu mācību gads jau noslēdzies un šobrīd aktīvi tiek kalti plāni vasaras brīvlaikam, tomēr ir ģimenes, kas ar bažām domā par nākamo mācību gadu – kamēr vieni raizējas par bērnu emocionālo labsajūtu, citus uztrauc tas, vai bērniem būs iespēja iegūt īstu skolas pieredzi? Īpaši aktuāli tas ir topošo pirmklasnieku vecākiem. Šajā kontekstā skolām jāizrāda aktivitāte, runājot ar vecākiem, skaidrojot situāciju un gatavojoties gan plānam A – mācībām klātienē, gan B – mācībām attālināti, norāda privātās vidusskolas “Patnis” direktore Agnese Pūtele. Viņa piebilst, ka pandēmijai nevajadzētu kļūt par iemeslu tam, ka skolas gaitu uzsākšana tiek atlikta par gadu, un aicina nebaidīties, jo viss ir apgūstams un paveicams.

Mākslu skolas Kultūras Patnis direktore Astra Rubene par Starptautiskās ģimenes dienas zīmējumu akciju

Lai atgādinātu par ģimenes nozīmi un kopā būšanas prieku, mākslu skola “Kultūras Patnis” aicina ikvienu skolu, mākslas skolu vai ģimeni piedalīties akcijā “Māksla vieno ģimenes”, kuras laikā bērni dažādās tehnikās aicināti veidot mākslas darbus, kurās attēlo savu ģimeni, kopīgi pavadot laiku, un nosūtīt tiem ģimenes locekļiem, kurus pandēmijas dēļ neizdodas satikt klātienē. Tāpat skolas un ģimenes aicinātas publicēt darbus sociālajos tīklos, lietojot tēmturi
#mākslavieno

Ādažu pirmsskolas “Patnis” izglītības metodiķe Inga Grigaļuna par ekoloģiskām rotaļlietām

Neskaitāmas plastmasas rotaļlietas, kas raisa īslaicīgu bērnu interesi un tad krājas plauktos un kastēs – šāda situācija pazīstama daudziem vecākiem un pedagogiem. Kā aizstāt šīs mantas ar bērnu pašu veidotām spēlēm un rotaļlietām, kuras var veidot arī no otrreiz izmantojamiem materiāliem? Pašu veidota rotaļlieta bērnu spēj aizraut vairāk nekā veikalā iegādātās košās plastmasas mantas.

Mārupes pirmsskolas “Patnis” izglītības metodiķe Ieva Haselbauma par Montesori metodiku (28.04.2021.)

Mācīšanās veids, kurā pedagogs nenorāda bērnam, kas jādara, bet ir konsultants un atbalsta persona, ļaujot bērnam mācīties pašam, sekmējot patstāvību. Tā Montesori metodi raksturo Mārupes pirmsskolas “Patnis” izglītības metodiķe Ieva Haselbauma. Viņa kliedē mītus par šo pedagoģijas veidu un uzsver, ka šāda veida mācīšanās sekmē bērna pārliecību par sevi un ticību saviem spēkiem.

"Patnis" pirmsskolas "Ziedoņdārziņš" vadītāja Rudīte Žiļajeva par fiziskajām aktivitātēm svaigā gaisā (20.04.2021.)

Regulāras pastaigas svaigā gaisā, turklāt dažādos laikapstākļos, spēles ar bumbām, riņķiem, lecamauklām un citiem priekšmetiem, kas attīsta prasmi mest, ķert, velt un ripināt. Tās ir aktivitātes, kas nepieciešamas ikvienam bērnudārzniekam, lai sekmētu kvalitatīvu attīstību, norāda "Patnis" pirmsskolas "Ziedoņdārziņš" vadītāja Rudīte Žiļajeva. Viņa atgādina arī par koriģējošo vingrošanu, norādot, ka tā nav domāta tikai bērniem, kuriem ir stājas vai citas problēmas, tā ir arī iespēja profilaktiski uzlabot stāju un nostiprināt dažādas muskuļu grupas.

Bērnudārza "Patnis" Lapu ielas vadītāja Elīna Kazanova par saimes grupām (13.04.2021.)

Bērnudārzs nereti ir pirmā vieta, kurā mazuļiem blakus nav mammas un tēta, omītes vai māsas, bet gan svešas tantes un daudz nepazīstamu bērnu. Turklāt katrs ar savu raksturiņu, prasmēm un vajadzībām. Tradicionāli ierasts, ka ikvienā bērnudārza grupiņā vienkopus ir aptuveni viena vecuma bērni, tomēr pastāv iespēja apmeklēt arī tā saucamā saimes grupas. Bērnudārza "Patnis" vadītāja Elīna Kazanova stāsta, ka šāda veida grupās, kurās vienkopus mācās bērni no divu līdz pat sešu gadu vecumam, mazuļiem ir vieglāk adaptēties, bērni jūtas mierīgāki, pavadot laiku ģimeniskā vidē, kas savukārt pozitīvi ietekmē viņu interesi par mācībām un veselību.

Ādažu pirmsskolas “Patnis” vadītāja Klinta Gangnuse par bērniem kā zaļajiem aģentiem ģimenēs

Videi draudzīgs dzīvesveids Latvijā, tāpat kā citviet pasaulē, kļūst arvien populārāks – atkritumu šķirošana un to apjoma samazināšana, plastmasas iepakojumu aizstāšana ar ekoloģiskiem materiāliem, enerģijas taupīšana u.tml. Ir dažādi veidi, kā šos paradumus ieviest ģimenes ikdienā. Ādažu pirmsskolas “Patnis” vadītāja Klinta Gangnuse skaidro, ka bērni kā zaļie aģenti var motivēt citus ģimenes locekļus pāriet uz videi draudzīgāku dzīvesveidu.

Privātās vidusskolas un bērnudārzu “Patnis” valdes locekle Inguna Vārtiņa par dežūrgrupu veidošanu bērnudārzos (12.03.2021.)

Valdības iniciētā ideja – atļaut apmeklēt bērnudārzus tikai to vecāku bērniem, kuri nevar strādāt attālināti, nav piemērota ne bērniem, ne viņu vecākiem. Tā rada papildus riskus bērnu fiziskajai un mentālajai veselībai, turklāt, tiek aizmirsts arī par vecāku slodzi, ja vienlaikus jāstrādā pilna laika darbs un jāpieskata viens vai vairāki bērni.

Privātās vidusskolas un bērnudārzu “Patnis” valdes locekle Inguna Vārtiņa par pedagogu gatavību vakcinēties (23.02.2021.)

Pedagogu aptaujas liecina, ka tikai 33% no pirmsskolas pedagogiem gatavi vakcinēties pret Covid-19, LTV “Rīta panorāma” pastāstīja Neatkarīgās izglītības biedrības pārstāve, pirmsskolas "Patnis" direktore Inguna Vārtiņa. Vārtiņa pastāstīja, ka vispārējās izglītības skolās vakcinēties gatavi 45% pedagogu. Viņa norādīja, ka vakcinācija, protams, ir brīvprātīga, bet pilnvērtīgai klātienes mācību atsākšanai būtu vajadzīga lielāka atsaucība.

Mākslu skolas "Kultūras Patnis" zīmējumu akcija mediķu atbalstam (18.01.2021.)

Medicīnas darbiniekiem pandēmijas apstākļos būtiski pieaudzis darba apjoms, kas rada gan fizisku, gan emocionālu un psiholoģisku slodzi. Papildu sarežģījumus rada arī lielais saslimušo vai pašizolācijā esošo mediķu skaits, turklāt tieši medicīnas darbinieki ir vieni no tiem, kas pakļauti augstākajam inficēšanās riskam. Lai atbalstītu un uzmundrinātu mediķus viņu saspringtajā un smagajā darbā, mākslu skola "Kultūras Patnis" aicina skolēnus no vispārizglītojošajām un mākslu skolām veidot zīmējumus un nosūtīt tos mediķiem.

Privātās vidusskolas "Patnis" mūzikas skolotājas Elzas Ozolas ieteikumi, kā radoši apgūt mūziku attālināto mācību laikā (12.01.2021.)

Līdz ar jauno gadu sācies arī otrais mācību semestris, ko 7.–12.klašu skolēni uzsākuši attālināti. Arī liela daļa no iepriekšējā mācību semestra aizvadīta pie datora ekrāniem, un daudzi eksperti pauž bažas, ka skolēni attālinās viens no otra, no pedagogiem un mācību procesa. Privātās vidusskolas "Patnis" mūzikas skolotāja Elza Ozola stāsta, ka šobrīd jāsekmē mācīšanās caur darīšanu un jāmeklē veidi, kā tuvoties skolēniem, ņemot talkā dažādus digitālos rīkus un platformas.

Privātās skolas "Patnis" dibinātāja Zane Ozola par pedagogu darbu pandēmijas laikā (7.01.2021.)

Aizvadītais gads izglītības nozarē bijis ļoti atšķirīgs no citiem un noteikti ieies vēsturē gan ar attālinātajām mācībām, gan intensīvu digitalizāciju. Tas izgaismojis izglītības sistēmas stiprās puses un nepilnības, kā arī kalpojis par pamatu daudzām idejām un mājasdarbiem 2021. gadam. Neatkarīgās izglītības biedrības valdes priekšsēdētāja, privātās vidusskolas "Patnis" dibinātāja Zane Ozola, atskatoties uz iecerēto, paveikto un secināto, kā arī iezīmējot nākotnes aprises izglītības procesā, norāda – kamēr mediķi ir pirmajā frontes līnijā, tieši pedagogi ir tie, kuri nodrošina aizmuguri. Domājot par 2021. gadu izglītībā, nepieciešams runāt par brīvību un atbildību, kā arī spēcīgiem līderiem.

Privātās vidusskolas un bērnudārzu “Patnis” valdes locekle Inguna Vārtiņa par atbalstu privātskolām (6.11.2020.)

Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības publicētais paziņojums, pārmetot Izglītības un zinātnes ministrijai pārlieku lielu privātskolu atbalstīšanu, izsauc, maigi izsakoties, sašutumu, atstājot vielu pārdomām, kam un kāpēc nepieciešams sašķelt pedagogus? Kāpēc vieni pedagogi tiek pretnostatīti citiem? Privātās vidusskolas un bērnudārzu “Patnis” valdes locekle Inguna Vārtiņa aicina apdomāt, kādas sekas var būt šādiem izteikumiem, un atcerēties, ka visās Latvijas skolās strādā pedagogi, kuri ir pelnījuši vienlīdzīgu attieksmi.

Mākslu skolas "Kultūras Patnis" direktore Astra Rubene par mākslu kā līdzekli pret depresiju un pandēmijas nogurumu (2.11.2020.)

Šī brīža situācija Latvijā un pasaulē nav vienkārša – pandēmija atstāj būtisku ietekmi uz mūsu ikdienu. Strādāšana attālināti un dažādi sociālie ierobežojumi liek strauji mainīt mūsu ieradumus un dzīves kārtību, kas var radīt paaugstinātu stresa līmeni. To papildina arī neziņa par nākotni un satraukums par kopējo situāciju. Stresa samazināšanai, kā arī pašsajūtas uzlabošanai ikvienam var palīdzēt māksla – sākot no mandalu krāsošanas līdz pat ainavu gleznošanai, stāsta privātās mākslu skolas “Kultūras Patnis” direktore, tekstilmāksliniece Astra Rubene. Viņa skaidro, kā māksla var palīdzēt atslēgties no ikdienas rūpēm un mazināt vientulības sajūtu, ko rada attālinātais darbs un mācības.

Privātās vidusskolas "Patnis" pedagoģe Kristīne Balode par individualizēto pieeju izglītībā (31.08.2020.)

Kompetencēs balstīta izglītība ir jēdziens, ar ko šobrīd ir saskāries vai vismaz dzirdējis teju ikviens. Lai to īstenotu, būtiska ir individuāla pieeja katram skolēnam, tomēr ir svarīgi saprast, kāda ir atšķirība starp individuālo un individualizēto pieeju. Privātās vidusskolas "Patnis" pedagoģe Kristīne Balode stāsta, kādas metodes iespējams izmantot, lai ļautu katram skolēnam mācīties savā tempā, un norāda – attālinātā mācīšanās noteikti sekmējusi individualizēto pieeju.

Privātās skolas "Patnis" absolventa Kārļa Vārtiņa pieredzes stāsts (13.08.2020.)

Skolas laikā, dibinot grupu un ballītēs spēlējot grupas “Prāta vētra” kompozīcijas, nevarējām iedomāties, ka izdosim vairākus albumus un koncerttūrē iesildīsim grupu, kas mums pašiem tik ļoti patīk, stāsta grupas “Sudden Lights” ģitārists, privātās vidusskolas “Patnis” absolvents Kārlis Vārtiņš. Mūziķis arī stāsta, kas kalpojis par pamatu idejām un plāniem mūzikā, un dalās, kā grupa aizvadījusi pandēmijas laiku, kad nenotika pasākumi.

Privātās skolas "Patnis" absolventes un darbinieces Kristīnes Lepnānes pieredzes stāsts (23.07.2020.)

Runājot par darbu skolā, visbiežāk domājam par skolotājiem, lai gan izglītības iestāžu ikdienas darbs nav iedomājams arī bez virknes citu darbinieku, kuru pārraudzībā ir neskaitāmi jautājumi. Viens no šādiem piemēriem ir Kristīne Lepnāne, kura strādā privātajā vidusskolā ”Patnis”. Kristīnes pienākumu loks ir ļoti plašs – no sabiedriskajām attiecībām līdz dažādu projektu īstenošanai, no ēdināšanas organizēšanas līdz finanšu jautājumu risināšanai u.tml. Savā viedoklī viņa stāsta par to, cik aizraujoša var būt darba ikdienā skolā, kā arī par to, cik atšķirīgi ir bērni un veidi, kā izkopt viņu talantus.

Privātās skolas "Patnis" dibinātāja Zane Ozola par interešu izglītību īpašajiem bērniem (15.06.2020.)

Laikā, kad jautājums par iekļaujošo izglītību kļūst aizvien aktuālāks, nepieciešams pievērst uzmanību arī interešu izglītībai, atceroties, ka arī bērni ar īpašām vajadzībām ir pelnījuši pulciņus, mākslas un sporta nodarbības. Neatkarīgās izglītības biedrības valdes priekšsēdētāja, privātās vidusskolas "Patnis" dibinātāja Zane Ozola uzsver, ka šobrīd interešu izglītība īpašajiem bērniem balstās vienīgi uz privāto iniciatīvu un daudzās ģimenēs nav risinājuma, ko darīt pēc skolas.

Privātās skolas "Patnis" pedagogs Bruno Bahs par mentoringu un tā nozīmi skolā (12.06.2020.)

Pavisam drīz 12. klašu skolēni visā Latvijā saņems diplomus un daudzi no viņiem kļūs par augstskolu studentiem. Jauniešiem būs jāizdara būtiska izvēle, kas var ietekmēt turpmāko karjeru un dzīvi kopumā. Arī 9. klašu absolventiem būs jāizvēlas, kādā virzienā mācīties vidusskolā. Palīdzību sarežģītās izvēles izdarīšanā var sniegt mentors. Tāpat mentors var iedrošināt nebaidīties uzdot jautājumus, iedvesmot stāties pretī izaicinājumiem un nepadoties pirmo grūtību priekšā. Privātās vidusskolas "Patnis" pedagogs Bruno Bahs skaidro, kādu atbalstu jauniešiem var sniegt mentors, atgādinot, ka mentors nepasaka priekšā pareizās atbildes, bet palīdz noformulēt pareizos jautājumus.

Privātās vidusskolas "Patnis" pedagoģe Kristīne Balode par izvēļu groziem vidusskolā (5.06.2020.)

No nākamā mācību gada skolēniem 10. klasē tiks piedāvāti izvēles grozi. Katrai skolai jāspēj izveidot vismaz divus izvēles grozus, ļaujot skolēniem turpināt mācības sev piemērotākajā virzienā. Privātās vidusskolas "Patnis" pedagoģe, Neatkarīgās izglītības biedrības pārstāve Kristīne Balode norāda, ka skolām būtu jānodrošina ne tikai izvēles grozi, bet arī atbalsts un konsultācijas izvēles izdarīšanas procesā. Tāpat viņa atgādina, ka izvēles grozu mērķis ir radīt izpratni par katru virzienu, piemēram, par zināšanām, kas katrā jomā nepieciešamas, karjeras iespējām u.tml., nevis jānoslogo skolēns ar grūtiem priekšmetiem.

Privātās skolas "Patnis" dibinātāja Zane Ozola par ārkārtējo situāciju kā iespēju iglītības izaugsmei (8.05.2020.)

Vīrusa radīto ārkārtas situāciju var izmantot būtiskam izglītības kvalitātes lēcienam, tāpēc ir svarīgi apmainīties ar idejām un pieredzi, būt elastīgiem un pieņemt drosmīgus lēmumus. Šis brīdis ir izglītības nozares sen gaidītā iespēja, ko nedrīkst izniekot.

Privātās vidusskolas “Patnis” direktore Agnese Pūtele par skolēnu skaita slieksni vidusskolās (20.02.2020.)

Lemjot par līdzfinansējumu ikvienai skolai, neatkarīgi no tā, vai skola ir pašvaldības vai privātā izglītības iestāde, jāatceras, ka ir divu veidu kritēriji – kvantitatīvie un kvalitatīvie. Un, arī izmantojot kvalitatīvos kritējus, jāņem vērā vairāki aspekti.

Privātās skolas "Patnis" dibinātāja Zane Ozola par privāto skolu nākotni Latvijā (24.10.2019.)

Pirms 25 gadiem izveidoju vienu no pirmajām latviešu privātskolām atjaunotajā Latvijā. Kāpēc gan jāveido sava skola, ja apkārt ir tik daudz pašvaldības skolu? Jo vēlējos veidot jauna tipa skolu, kurā elastīgi ieviešam jaunas mācību metodes un kurā veidojas cita tipa attiecības starp skolu un ģimeni. Nesen biju atgriezusies no Dānijas, kur kā studente viesojos vairākās skolās. Atvedu uz mājām gan interesantas metodes, gan vīziju, kādai jāizskatās modernai skolai.

Privātās skolas "Patnis" dibinātāja Zane Ozola intervijā laikrakstā “Dienas Bizness” - Apčubina katru bērnu un nedomā par reitingiem (6.09.2019.)

Privāta mācību iestāde Latvijā var būt veiksmīgs biznesa projekts. Tā DB atzīst četru pirmsskolu, pamatskolas un vidusskolas Patnis īpašniece Zane Ozola. Šoruden Mārupē tiks atvērts piektais bērnudārzs simts mazajiem patņiem, bet nākotnē, iespējams, tiks likti pamati arī privātajai augstskolai. Šogad aprit 25 gadi, kopš tika atvērta pirmā sākumskola Patnis. Šajā laikā bērnudārzus absolvējuši gandrīz 1000 bērnu, 9. klasi – teju 300 skolēnu, bet 12. klasi – aptuveni 120 jauniešu.

Privātās skolas "Patnis" dibinātāja Zane Ozola un Jānis Ozols intervijā laikrakstā “Diena” - Reforma izglītība – nepārtraukti. Trūkst domāšanas reformas (2.09.2019.)

Cik lielā mērā tās problēmas, ar kurām šobrīd saskaras gan pirmsskolas mācību iestādes, gan skolas, ir risināmas, uzlabojot pārvaldību, izmantojot modernākas metodes un varbūt pat lielāku daļu pakalpojumu uzticot privātuzņēmējiem, – Romāna Meļņika saruna ar Zani un Jāni Ozoliem.

"Patnis" pedagogs Kaspars Fogelis par skolu kā sistēmu un tās saistību ar bērnu (21.08.2020.)

Skola ir vieta, kur bērniem vajadzētu ne tikai iegūt zināšanas un atklāt savus talantus, bet arī iepazīt īsto dzīvi – to, kas ir aiz klases sienām, uzskata privātās vidusskolas "Patnis" pedagogs Kaspars Fogelis. Taču, viņaprāt, skola kā sistēma ir diezgan atrauta no īstās un reālās dzīves, bieži vien ļoti izolēta no apkārtējās sabiedrības ar izveidotu mākslīgu atsevišķu sistēmu.

Mūzikas skolas “Patnis” direktore Ilze Ērkšķe par mūzikas lomu bērna attīstībā (16.08.2019.)

Lai gan mūsdienās aktīvi tiek uzsvērta eksakto zināšanu apguve, akadēmisko panākumu sasniegšanai un patstāvīgai personības attīstībai ir būtiski nodrošināt skolēnus ar kvalitatīvu izglītību, kas ietver daudzpusīgu mākslas un mūzikas mācību programmu. Mūzikas apguve attīsta bērnu emocionālo, radošo un intelektuālo pusi, kas ir vienlīdz būtiska, norāda mūzikas skolas “Patnis” direktore Ilze Ērkšķe Lūk, viņas skatījums par mūzikas nozīmi skolēnu izglītības procesā!

Privātās skolas "Patnis" dibinātāja Zane Ozola par reemigrējošo ģimeņu bērnu iekļaušanu izglītības vidē (24.07.2019.)

Pēdējā laikā dažādos līmeņos plaši tiek diskutēts par to, kā sekmēt Latvijas iedzīvotāju reemigrāciju, tiek izstrādāti plāni un stratēģijas, meklēti finanšu līdzekļi, aizmirstot, ka ģimenēm, kas vēlas atgriezties, bieži vien nepieciešams nevis finansiāls atbalsts, bet labvēlīga attieksme un informācija. Manuprāt, viens no būtiskākajiem aspektiem, ko ģimenes vērtē, lemjot par atgriešanos, ir bērna iespējas iekļauties izglītības vidē. Pagaidām šajā jomā trūkst valstiska līmeņa rīcības, un lielākā daļa no paveiktā balstās uz privāto iniciatīvu.

Privātās vidusskolas “Patnis” direktore Agnese Pūtele par skolu un skolēnu reitingiem (15.07.2019.)

Jūnijā plašākai sabiedrībai publicēja skolu reitinga rezultātus, kas nosaka labākos skolu kolektīvus pēc skolēnu sasniegumiem mācību priekšmetu Valsts un atklātajās olimpiādēs, skolēnu valsts zinātniski pētniecisko darbu konferencē un valsts mēroga konkursos. Līdzās ir arī skolu topi, kuros par pamatu ņemti centralizēto eksāmenu rezultāti pēc audzēkņu iegūtā vidējā vērtējuma. Dažādos reitingus un to ietekmi uz skolēniem komentē privātās vidusskolas "Patnis" direktore Agnese Pūtele.

Privātās vidusskolas "Patnis" pedagoģe Kristīne Balode par svešvalodu apguvi (25.06.2019.)

Šī gada maija sākumā plašsaziņas līdzekļus pāršalca ziņa, ka izglītības iestādēs, kurās bērni padziļināti apgūst mūziku, mākslu vai svešvalodas, tam finansējumu no valsts vairs nesaņems, tādējādi visas skolas savā ziņā vienādojot, par ko rakstīja arī portāls "Cālis". Neizpratni pauda gan vecāki, gan pedagogi un skolu direktori. Aktīvā iestāšanās par finansējuma saglabāšanu vainagojās ar panākumiem un tām 45 skolām, kuru audzēkņi padziļināti apgūst mūziku, valodas, mākslu, matemātiku, mājturību un informātiku, arī pēc 2020. gada 1. septembra būs iespēja saņemt papildu finansējumu, izpildot noteiktus kvalitātes kritērijus, kurus vēl tikai izstrādās. Kamēr kritēriji ir izstrādes procesā, privātās vidusskolas "Patnis" angļu valodas skolotāja Kristīne Balode skaidro, cik būtiska ir svešvalodu apguve ikviena bērna attīstībā, kā arī norāda – tas, ka bērnam no sākuma pilnībā jāapgūst dzimtā valoda un tikai tad – kāda no svešvalodām, ir mīts.

Privātās vidusskolas “Patnis” direktore Agnese Pūtele par jauno izglītības saturu (27.05.2019.)

Jaunais mācību saturs drīzumā nonāks izskatīšanai valdībā, taču šobrīd tas izraisījis ļoti daudz jautājumu. Privātās vidusskolas "Patnis" direktore Agnese Pūtele, balstoties uz astoņu gadu pieredzi kompetenču un starpdisciplinārā izglītībā, uzsver, ka jaunais saturs attīstīs bērnu sociālās prasmes, kas noderēs ikvienā profesijā. Viņa norāda, ka piedāvātais izglītības veids nav nedz viduvējību kalve, nedz nenopietna spēlēšanās, un bažas par to lielākoties pastāv tāpēc, ka informācijas aprite nav pietiekami jaudīga – nepieciešamas gan dzirdīgākas ausis, gan aktīvāka pieredzes apmaiņa.

Privātās skolas “Patnis” 25. gadu jubileja (24.05.2019.)

Viena no pirmajām un lielākajām privātskolām Latvijā “Patnis” maija nogalē svin savu 25. dzimšanas dienu. Uzsākusi darbību ar 22 skolēniem, šajā laikā skola ir izaugusi, piedāvājot visus izglītības līmeņus no pirmsskolas līdz vidusskolai, kā arī mūzikas skolu.