23./24.m.g.
7.-12.kl. posms
Šī gada STEaM temats - mākslīgais intelekts.
Gada beigās konferencē skolēni prezentēs atziņas no visiem pa gadu veiktiem projektiem, atbildot uz jautājumu: «Kā mākslīgais intelekts maina izglītību?»
Gads tiks dalīts 4 ciklos, katrā likts fokuss uz citu mākslīgā intelekta (MI) aspektu.
Kāpēc MI? Kur pielieto mākslīgo intelektu?
    • Autocomplete – meklētāji (Google u.tml.) analizē milzīgu datu apjomu, lai ieteiktu, kādu vārdu lietotājs varētu ievadīt kā nākamo, un augstāk izceltu citu lietotāju biežāk izvēlētos resursus.
    • Rekomendācijas – Spotify, YouTube, Netflix, Amazon, 220.lv u.c.
    • Reizēm algoritms ir primitīvs un iesaka to pašu izpildītāju vai autoru.
    • Dārgāks algoritms paredz jaudīgāku serveri un ļauj funkcionēt reizēm pat labāk nekā cilvēka smadzenes, jo cilvēks laika ierobežojuma dēļ nevar, piemēram, noskatīties visus Netflix seriālus.
    • Izglītība (atskaites, mācību resursu izveide)
    • Rūpniecība
    • Gudrās mājas
    • Kiberdrošība, seju atpazīšana
    • Online iepirkšanās (MI asistents, rekomendācijas pirkumu sarakstam)
    • Tulkošana, personāla atlase
    • Drošības sistēmas uz ceļa, aviācijā un citur; pašbraucošie transportlīdzekļi; navigācija
    • Viltus ziņu atpazīšana
    • Veselības aprūpes datu apstrāde
1.sem. STEaM plāns
 
| Laiks | Septembris/oktobris | Novembris/decembris | 
|---|---|---|
| Centrālais jautājums | Kas ir MI? | STEAM fokuss uz burtu A (arts, mākslas) | 
| Produkti | Kāda bija tava pirmā pieredze ar MI? MI un ētikas problēmas (profesiju aizstāšana, plaģiāts, kļūdas subjektīvi atlasītu ievadīto datu dēļ, sociāli-psiholoģiskā ietekme u.c.) | Projekti, kuri veido un attīsta lasītprasmi, tekstveidi, radošumu (piemēram, skolēni paši formulē uzdevuma nosacījumus). | 
| Produkti | Ideja produktam – skolēnu veidotas pamācības, piemēram, par to kā prasmīgi un produktīvi lietot MI mācībās, kā ChatGPT precīzi noformulēt savu jautājumu. | Šī cikla centrālais jautājums, SR, produkti utt. tiks formulēti metodiskajās dienās oktobrī. |